לקוחות יקרים, שימו לב:

מערכת סליקת כרטיסי האשראי שלנו עוברת שדרוג ואינה זמינה כרגע לחיוב כרטיסי אשראי דרך האתר.

תנאי התשלום הזמינים כרגע הם: פייפאל, העברה בנקאית ותשלום בכרטיס אשראי לנציג טלפוני.

אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית, הנהלת קליק אחד לקניה.

media

איך מוזיקה משפיעה על האימון שלנו

כאשר אתם נוסעים לחדר הכושר שלכם, יש מספר דברים שאתם תמיד מביאים אתכם: בקבוק מים, מגבת והכי חשוב אוזניות. מוזיקה היא חלק חיוני משגרת הכושר של מרבית האנשים ויש לה השפעות חיוביות רבות על האימון שלנו, בכתבה זו נעבור על היתרונות של מוזיקה במהלך האימון.

עבור מתאמנים רבים, האוזניות הן החלק המכריע ביותר באימון שלהם. בלעדיהן, הם לא יכולים להתאמן. סקר שנערך בשנת 2014 מצא כי שניים מתוך שלושה אנשים קצרו את האימון או דילגו עליו לחלוטין אם הם שכחו את האוזניות בבית.

מחקרים מצאו שהאזנה למוזיקה במהלך האימון משפרת את הכוח שלנו, רק על ידי האזנה למוזיקה, נוכל לשפר את הביצועים שלנו בחדר הכושר! גם אם אין לכם אוזניות משלכם, במרבית חדרי הכושר יש מוזיקה שמתנגנת ללא הפסקה אך אם תרצו להאזין למוזיקה שאתם אוהבים מומלץ לא לשכוח ולהביא אוזניות מהבית.

מומחים רבים מאמינים שמוזיקה פועלת כמסיחת דעת. כאשר דעתנו מוסחת אנו נוטים להתעלם מכאב עד דרגה מסוימת, מה שאומר שקיימת סבירות נמוכה יותר להבחין בכאבים במהלך אימון. אלה שאינם מאזינים למוזיקה עשויים לחוות את עוצמת הפעילות הגופנית שלהם בצורה מהירה יותר, להרגיש עייפים יותר או כואבים יותר בזמן האימון. מי שמקשיב למוזיקה יסיח את דעתו מכך ואולי לא יבחין באי נוחות או העומס על גופו.

עם זאת, יש הרבה השפעות אחרות של מוסיקה על האימון שלנו:

1. שיפור ביצועים ספורטיביים

מחקרים רבים מצאו כי האזנה למוזיקה יכולה לשפר את הביצועים הספורטיביים שלנו, בין אם על ידי הגדלת המרחק שאנו רצים, המשקל שאנו מרימים, או מספר החזרות שאנו משלימים.

מחקר בדק ומצא שמי שהקשיב למוזיקה בזמן ההליכון הגביר את הקצב והמרחק מבלי להרגיש בעייפות.

2. הפחתת עייפות

האזנה למוזיקה תוך כדי פעילות גופנית יכולה להפחית תחושות פיזיות של עייפות. 

מחקר שנערך בשנת 2010 מצא שמוזיקה לא רק יכולה להגדיל את כושר העבודה שלכם, אלא גם לעכב תחושות עייפות. בנוסף, כפי שהזכרנו מקודם מוזיקה משמשת כהסחת דעת מצוינת, ומרחיקה את דעתנו מעייפות וכאבים שאנו מרגישים.

3. סנכרון עם הקצב

לגוף שלנו יש דרך טבעית להסתנכרן עם הקצב של שיר. ככל ששיר מהיר ואנרגטי יותר, כך גם הסיכוי שקצב העבודה שלנו יהיה גבוה יותר. מוזיקה מעוררת את החלק במוח השולט בתנועה, כך שהיא מסייעת לגוף שלנו להשלים תנועות חוזרות בצורה יעילה יותר.

סנכרון זה מגביר את קצב הלב, חילוף החומרים והיעילות של השימוש באנרגיה שהגוף שלנו מייצר, תוך הפחתת לחץ הדם ומתח גופני ונפשי. כמו כן, יש סיכוי נמוך יותר שנרגיש עייפות.

מחקרים שונים הראו כי קצב ספציפי מוביל לביצועים מקסימליים בתרגילים מסוימים. לדוגמה, מחקר שנערך בשנת 2011 מצא שכדי להשיג את הביצועים הטובים ביותר בזמן רכיבה על אופניים (נקבע על ידי מדידת קצב הלב של הרוכבים), הקצב האידיאלי הוא בין 125-140 פעימות בדקה. מחקר דומה בשנת 2014 חיפש את הדופק הטוב ביותר בזמן שימוש בהליכון, והם גילו שמוזיקה בין 123-131 פעימות לדקה מביאה לביצועים הטובים ביותר.

מומחים מסכימים שהקצב האידיאלי להשגת תוצאות מקסימליות הוא 120-140 פעימות לדקה. עם זאת, לפעילויות איטיות ורגועות יותר (כגון יוגה), מוסיקה בקצב נמוך יותר תעבוד בצורה הטובה ביותר.

4. שיפור מצב הרוח

אחד היתרונות הבולטים ביותר של מוזיקה (לא רק בזמן פעילות גופנית) הוא שהיא משפרת את מצב הרוח שלנו. האזנה למוזיקה משחררת את הורמונים טובים בגופנו (כגון דופמין, אוקסיטוצין ועוד). זה גם מפחית את רמות הקורטיזול שלנו (הורמון הלחץ של הגוף שלנו). ככל שרמות אלו יורדות, כך גם הלחץ שלנו ירד. היא מאפשרת לנו לשכוח מחשבות שליליות ולהיכנס למצב נפשי חיובי יותר.

מאחר שפעילות גופנית גם משפרת את מצב הרוח שלנו על ידי שחרור אותם הורמונים הגורמים לנו להרגיש טוב, אימון תוך כדי האזנה למוזיקה היא דרך מצוינת לשיפור מצב הרוח שלנו.

5. הפחתת כאבים

בדומה לעייפות, מוזיקה גם עוזרת להתגבר על הכאב. היא פועל כהסחת דעת, אשר לא רק מסיחה את דעתנו מעייפות אלא גם מסיחה את דעתנו מכאבים. לא רק זה, מוזיקה גם עוזרת לנו להקל על כאבים. כפי שהזכרנו זה עתה, האזנה למוזיקה משחררת את ההורמונים והאופיואידים המשפרים את מצב הרוח הטבעי של גופנו. הורמונים אלה לא רק משפרים את מצב הרוח שלנו, אלא גם יכולים לספק לנו הקלה בכאבים.

הורמונים אלה מעלים את סובלנות הכאב שלנו, ומגדילים לנו את הסיבולת. אם אתם מקיימים אינטראקציה עם מוזיקה (כגון סנכרון התנועות שלכם עם הקצב), אתם מגבירים את האותות של האופיואידים, מה שמגביר את התכונות שמשככות את הכאב.


כפי שאתם יכולים לראות, יש סיבה שהמוזיקה הפכה לחלק בלתי נפרד מהאימון שלנו. היא עוזרת להניע אנשים לעבוד קשה יותר ומציעה אין ספור הטבות ויתרונות.

תגובות: 0

אין תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר, שדות חובה מסומנים ב*