קבלת הסמכה של מאמן אישי היא רק תחילת המסע שלכם. התעודה בפני עצמה אינה אלא פיסת נייר. החלק הכי קשה הוא להצליח ולהתקדם בתחום, להלן מספר עצות למתחילים שיעזרו לכם להפוך למאמני כושר טובים ורווחים יותר.
1. הציבו מטרות ריאליות
אתם צריכים להגדיר כמה מטרות ריאליות. זה בסדר לחלום בגדול אבל הצבת מטרות לא מציאותיות יכולה בקלות להרתיע אתכם. למאמן כושר מתחיל מטרה ריאלית ומומלצת היא השגת כמות מסוימת של לקוחות חדשים.
אנו ממליצים לחדד ולחדש את המטרות שלכם כל כמה חודשים. אם שמתם לב שאתם משיגים אותם מוקדם מהצפוי – הציבו לעצמכם מטרות שאפתניות יותר.
זכרו – המטרות שלכם אמורות לעזור לכם לעקוב אחר ההתקדמות של העסק שלכם. אי השגתם אינה סימן לכישלון.
2. צברו ניסיון אמתי
הרבה חדרי כושר מעסיקים מאמנים אישיים ללא תשלום משכורת. אתם מרוויחים רק כשיש לכם לקוחות. ברוב המקרים, אינכם צריכים לשלם שכירות לחדר הכושר.
העסקה פשוטה – חדרי כושר זקוקים למאמנים אישיים שיסייעו לקהל הלקוחות שלהם ומאמני כושר זקוקים ללקוחות. למרות שזה אולי לא עובד עבור כולם, מערכת זו מאפשרת לכם לצבור ניסיון בסביבת חדר הכושר. יש סיכוי טוב שיהיו לכם לפחות כמה לקוחות בכל שבוע. תלמדו כיצד לדבר איתם, כיצד לעזור להם להשיג את מטרותיהם והכי חשוב תלמדו הרבה על קבלת לקוחות מרצפת חדר כושר.
3. למדו כיצד להשיג לקוחות קבועים מחדר הכושר
זהו אחד הטיפים החשובים ברשימה שלנו. הכישורים הבין אישיים שלכם יהיו מכריעים להצלחתכם. עליכם ללמוד כיצד לדבר עם לקוחות פוטנציאליים. אתם צריכים להיות בטוחים בעצמכם וחביבים בו זמנית. אם אתם עובדים בחדר הכושר יש לכם גישה למאות מתאמנים. נצלו את המצב הזה.
ללא “כישורי אנשים” לא תגיעו רחוק מדי. אולי אתם לא מרגישים בטוחים לדבר עם אנשים בהתחלה וזה נורמלי. החרדה הזאת תיעלם עם הזמן – פשוט תמשיכו לנסות.
4. למדו כישורי שיווק בסיסיים
אתם לא צריכים להיות מומחי שיווק אבל אתם צריכים לדעת מספר עקרונות שיווק בסיסיים כדי שהעסק שלכם יצליח.
ראשית, עליכם ללמוד מה הלקוחות שלכם באמת רוצים. זה יעזור לכם לפרסם את השירותים שלכם באופן שימשוך יותר לקוחות. רוב הלקוחות יזדקקו לעזרה בירידה במשקל או בבניית שרירים. אבל המניעים האמתיים שלהם עמוקים יותר מזה. גבר שרוצה גוף שרירי יותר עשוי להילחם בתחושות נחיתות בעוד שהאישה שמעוניינת להוריד כמה קילוגרמים לפני הקיץ עשויה לרצות לגרום לאישה מסוימת לקנא.
אתם צריכים לדעת לכתוב את המודעות שלכם כך שהם באמת ימשכו לקוחות פוטנציאליים. אל תשכחו שיש מבחר רחב של מאמני כושר אישיים ואתם צריכים לבלוט ולהראות ללקוח פוטנציאלי מדוע כדאי לו לבחור בכם ולא במאמן אחר או במילים אחרות מהו הערך המוסף אותו אתם מציעים ללקוח.
במידה ויש לכם תקציב פרסום מומלץ לבנות אתר מעוצב עם דגש על קליטת פרטי לקוחות חדשים, במידה ואתם מוגבלים בתקציב ניתן להקים אתרי אינטרנט מעוצבים עצמאית בעלות של פחות מ100 ש”ח בחודש.
כישורי מדיה חברתית לא יזיקו לכם ורוב הסיכויים שבהתחלה מרבית הלקוחות יגיעו מהפלטפורמות הללו, מבחינת השקעת כסף וזמן עדיף להתמקד בפייסבוק מכיוון שהוא הכלי היעיל ביותר, אחריו אינסטגרם ובסופו של דבר טיקטוק.
אם האתר שלכם עשוי היטב (הדגש הוא על קליטה של פרטי לקוחות חדשים) מומלץ להשקיע בפרסומות בתשלום. גוגל אדוורדס ופרסום ממומן בפייסבוק הן בחירות טובות מאוד, ניתן למצוא המון מדריכים ברשת כיצד לבצע את הפרסום הממומן בצורה חכמה ואפקטיבית.
אל תשכחו ממיתוג פשוט וחומרי שיווק לא מקוונים. כרטיסי ביקור הם המעט שאתם יכולים לעשות בתחילת דרכם.
5. מענה לפניות חדשות בזמן
המציאות היא שרוב המאמנים האישיים לא יענו לפניות של לקוחות חדשים בזמן. לרוב לוקח להם יותר מ48 שעות לחזור ללקוחות פוטנציאליים. זהו פשוט זמן ארוך מדי. 48 שעות זה מספיק זמן כדי שלקוח פוטנציאלי יחפש מאמן כושר אחר שייתן מענה בצורה מהירה יותר.
הקפידו להשיב לפניות בהקדם האפשרי. בדקו את האימיילים שלכם מדי יום – חברו את חשבון האימייל לסמארטפון שלכם כדי לראות ולענות להודעות בצורה מהירה יותר. כך לא תפספסו שום הזדמנויות.
6. שימור לקוחות הוא קריטי
זה עולה הרבה יותר למשוך לקוחות חדשים מאשר לשמור אותם. עם זאת, רוב העסקים אינם מצליחים לשמור על לקוח קיים.
אחת הסיבות היא שרוב המאמצים נכנסים לחיפוש לקוחות חדשים. פעילויות שיווק ותקציבים מושקעים על משיכת פנים חדשות, אך המציאות היא שכל מאמן אישי מוצלח צריך לשמור על בסיס הלקוחות הנוכחי שמח או שהם יעברו למאמן אחר.
שביעות רצון הלקוחות היא המפתח להצלחת העסק שלכם. לקוחות מרוצים לא רק יישארו אתכם למשך זמן ארוך יותר דבר שיבטיח זרם הכנסה קבוע, אלא גם יפנו לקוחות חדשים. הפניות הן אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג לקוחות חדשים והכי חשוב שזוהי דרך חינמית.
הציעו הנחות ומבצעים מיוחדים ללקוחות השוהים אתכם לאורך זמן. אימון חינם מדי פעם או הנחה נוספת ישפרו את מצב הרוח של לקוחות קיימים.
7. קבעו תנאי שירות
עליכם לכתוב תקנון מסודר שעל הלקוח לעיין ולחתום לפני תחילת האימונים שלוף זה ימנע אי נעימויות בהמשך הדרך. וודאו שהלקוחות שלכם מודעים לדברים כמו תהליכי ביטול. תנאי השירות שלכם צריכים לחול על כל הלקוחות שלכם – עליכם להיות עקביים. אל תדאגו – הלקוחות לא יירתעו ממערכת החוקים שלכם. למעשה, רובם יתקבלו בברכה.
8. קבלת תשלום
איך אתם מתכוונים לעבד תשלומים? החזרים? עליכם לסדר את אלה לפני שתתחילו לחפש לקוחות.
9. אל תוותרו
חשוב להבין שלא תצליחו בין לילה. לוקח זמן לבנות בסיס לקוחות קבוע. לוקח זמן ללמוד מה עובד ומה לא.
במרבית המקרים לא תראו תוצאות גדולות לפני 6 החודשים הראשונים לניהול העסק שלכם. עם זאת, ייתכן שיחלפו כמה שנים עד שתגיעו לרמה שרציתם להגיע אליה בתחילת הדרך.
התמדה היא מפתח. אתם אף פעם לא יודעים כמה אתם קרובים להצלחה. יכול להיות שאתם קרובים יותר ממה שאתם חושבים.
10. הישארו ממוקדים
אתם צריכים לעבוד קשה כדי להשיג את המטרות שלכם. לצערנו המציאות היא שרק חלק יצליחו ולפעמים ההצלחה דורשת ויתורים כאלו ואחרים אך אם אתם באמת רוצים להצליח בתחום הישארו ממוקדים ובסופו של דבר תצליחו להגיע ליעדים שלכם!
מחפשים ציוד מקצועי לסטודיו שלכם? צרו אתנו קשר!