לקוחות יקרים, שימו לב:

בהתאם להנחיות של הסגר, לא ניתן לבצע איסוף עצמי או לבצע רכישה של מוצרים במחסן שלנו, ניתן לקבל הזמנות עם משלוח בלבד.

חברות השליחויות עובדות כרגיל גם במהלך הסגר.

בכבוד רב, הנהלת קליק אחד לקניה.

אופני ספינינג

מיין עפ"י:
אופני ספינינג

המדריך המלא לבחירה נכונה של אופני ספינינג

בשנים האחרונות שיעורי ספינינג הפכו להיות חלק בלתי נפרד מאימוני קרדיו של מתאמנים רבים בזכות האפקטיביות שלהם וכתוצאה מכך אופני הספינינג שהיו בעבר נחלת חדרי הכושר בלבד הפכו להיות בין מכשירי הכושר הביתיים הנפוצים ביותר כיום. בעקבות כך נוצר מבחר עצום של אופנים מכל מיני סוגים במחירים שונים ובחירת אופני ספינינג המתאימים לצרכים שלכם הפכה להיות משימה לא קלה בכלל, לכן ריכזנו עבורכם מידע יעיל שמומלץ לדעת כאשר בוחרים אופני ספינינג.


מה ההבדל בין אופני כושר לאופני ספינינג?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נתקלים בה בכל יום היא: האם קיים הבדל בין אופני כושר לאופני ספינינג? ואם כן מה הוא?

קיימים 5 הבדלים מרכזיים:

  1. החומרים וההרכבה של אופני הספינינג בדרך כלל עמידים יותר מאופני כושר רגילות מכיוון שהם מיועדים לעמוד בעומסים גדולים יותר.
  2. גלגל התנופה של אופני הספינינג כבד יותר מאופני כושר רגילות - מה שמאפשר תנועה חלקה יותר ומבחר גדול יותר של רמות התנגדות, מה שהופך את האימון לאפקטיבי יותר.
  3. ההנעה של הגלגלים באופני ספינינג דומה להנעה של אופניים רגילות - גלגל התנופה מחובר ישירות לפדלים, במידה ונפסיק לדווש הפדלים, הגלגלים ימשיכו להסתובב כמו באופניים רגילות וזאת לעומת אופני כושר רגילות שבהן במידה ונפסיק לדווש האופניים יעצרו. זהו יתרון משמעותי מכיוון שכך ניתן לשפר את הטכניקה ואת סיבולת הלב ריאה בצורה יעילה יותר.
  4. הצורה ואופן הרכיבה מדמה בצורה הקרובה ביותר אופניים רגילות.
  5. אופני הספינינג מתכוונות - ניתן לכוונן את האופניים: גובה הכידון, מרחק מושב, גובה המושב ועוד, על מנת להתאים אותם למתאמנים בגבהים שונים ולמצבי אימון שונים.

יתרונות לעומת מכשירי כושר אחרים

לאופני הספינינג יש יתרונות רבים לעומת מכשירי כושר אחרים:
  1. אופני הספינינג תופסות פחות מקום לעומת מכשירי קרדיו אחרים, כגון: הליכון, אליפטיקל וכדומה...
  2. אופני הספינינג שקטות יותר ממכשירי קרדיו אחרים.
  3. דרך יעילה לשיפור סיבולת לב ריאה וחיזוק השרירים השונים בגוף.
  4. כמות הלחץ המופעל על המפרקים, הגב והברכיים הרבה יותר נמוך מריצה והליכה.
  5. אינם דורשים תחזוקה רבה וחלק מהדגמים אינם דורשים תחזוקה כלל וישמשו אתכם לאורך זמן רב.
  6. ניתן לרכוב בנוחות של הבית כל השנה ללא חשש ממזג אוויר לא טוב - גשם או חום כבד.
  7. אימון מאוד אפקטיבי - אימון של 40 דקות שורף כ500 קלוריות (כמות הקלוריות תלויה ברמת הקושי והאינטנסיביות של האימון).
  8. הרכיבה בטוחה, מתבצעת בנוחות של הבית שלכם ללא הפרעות ומכשולים.
  9. השימוש באופניים קל ואין תרגילים מסובכים שיש לבצע כפי שנדרש בחלק מהפעילויות האירוביות האחרות.
  10. אופני הספינינג מתאימות למתאמנים מתחילים ומתקדמים בזכות רמות התנגדות שונות שניתן לבחור מתוכם את רמת הקושי המתאימה ולהתאים אותה לרמת הכושר הגופני של המתאמן.
אופני ספינינג

איך לבחור אופני ספינינג

יש צורך לשים לב למספר דברים כאשר בוחרים אופני ספינינג על מנת לוודא שהם יתאימו בצורה מרבית לצרכים שלכם:

1. גלגל תנופה

גלגל תנופה הוא הגלגל המונע על ידי הפדלים באופני הספינינג והוא נמדד בקילוגרמים. גלגל התנופה ממוקדם בדרך כלל בחלק הקדמי של האופניים, אך בחלק מהדגמים ניתן למצוא אותו בחלק האחורי של האופניים, מיקום הגלגל משפיע על מרכז הכובד של האופניים ולכן מומלץ לבחור באופניים עם גלגל תנופה קדמי. ככל שגלגל התנופה כבד יותר כך התנועה של האופניים חלקה יותר. לשימוש ביתי מומלץ לבחור בגלגל תנופה של 13 ק"ג ולשימוש מקצועי (שיעורי ספינינג) מומלץ לבחור בגלגל תנופה של 18-22 ק"ג.

2. מערכת הנעה

קיימים שני סוגים של מערכות הנעה: חגורה או שרשרת, לשימוש ביתי אין חשיבות קריטית לסוג מערכת ההנעה.

3. מסגרת ויציבות

אחד הפרמטרים החשובים ביותר זאת היציבות והעמידות של האופנים, חשוב מאוד לבחור באופנים יציבות עם מסגרת חזקה. בנוסף לכך, מומלץ לבחור באופנים עם רגליות מתכוונות על מנת לפצות על רצפות עקומות ולהבטיח יציבות מרבית בזמן האימון. כאשר מדובר בקניה אינטרנטית קצת קשה לדעת מהי מסגרת יציבה וחזקה, בדרך כלל לאופנים עם עומס מרבי של 110 ק"ג ומעלה יש מסגרת יציבה וחזקה.

4. מערכת בלימה

קיימים 3 סוגים של מערכות בלימה: רפידת בד, רפידת עור ובלימה מגנטית. כאשר מדובר בשימוש ביתי רפידות בד מתאימות בהחלט, רפידות מעור ניתן למצוא בדרך כלל באופני ספינינג מקצועיות ומערכות בלימה מגנטיות ניתן למצוא במכשירי הפרמיום בעלות של עשרות אלפי שקלים.

5. מערכת התנגדות

קיימים 4 סוגים של מערכות התנגדות: כבל, בורג ידני, מגנט אלקטרוני ומגנטית. מערכות התנגדות של כבל ובורג ידני מתאימות לשימוש ביתי, מערכת מגנט אלקטרוני ניתן למצוא בדרך כלל בדגמים מקצועיים ומערכת התנגדות מגנטית ניתן למצוא במכשירי פרמיום.

6. כוונון

אחד היתרונות הבולטים של אופני ספינינג מתבטאים באפשרות לכוונן אותם לגבהים שונים החל מהכידון ועד המושב על מנת להתאים לגבהים שונים של מתאמנים ומצבי רכיבה שונים. לכן מומלץ לבחור בדגם המאפשר לבצע התאמות שיתאימו לסגנון הרכיבה שלכם: בישיבה ובעמידה.

7. כידון

אחיזה בכידון בנקודות שונות מפעילה שרירים שונים ולכן מומלץ לבחור באופנים עם כידון המאפשר מספר נקודות אחיזה.

8. מושב

מושבים מתכווננים הם המומלצים ביותר, נוחות המושב משפיעה באופן ישיר על חווית האימון.

9. ניוד קל

אופני ספינינג כבדות יחסית ומשקלם נע בין 35-55 ק"ג מומלץ לבחור באופנים עם גלגלים בתחתית האופניים על מנת לאפשר ניוד קל במידת הצורך.

10. פדלים

מומלץ לבחור בפדלים עמידים מאלומיניום עם רכיסת נעל מובנית לנוחות ובטיחות מרבים, ברוב הדגמים ניתן למצוא פדלים עם חיבור SPD לנעלי ספינינג (בתוספת תשלום).

11. מתקן להחזקת בקבוק שתייה

הסעיף הזה הוא לא חובה אך מומלץ בחום - זה מאוד נוח כאשר בקבוק המים בהישג יד בזמן האימון.

12. צג דיגיטלי

צג דיגיטלי באופניים מאפשר למדוד פרמטרים שונים על מנת לעקוב אחר ההתקדמות כגון: מרחק, כמות קלוריות שנשרפו במהלך האימון, מהירות, זמן אימון, דופק ומעבר אוטומטי בין המצבים, כמו כן בחלק מהדגמים ניתן למצוא מעמד פלאפון מובנה על הצג האלקטרוני לנוחות אימון מרבית.