גליל פילאטיס

מיין עפ"י:
גליל פילאטיס

 איך לבחור גליל פילאטיס

בשנים האחרונות גלילי הפילאטיס הפכו להיות חלק בלתי נפרד מאימוני כושר, פילאטיס ופיזיותרפיה.

קיימים סוגים ואורכים שונים של גלילים לכל סוג היתרונות והחסרונות שלו.

ריכזנו עבורכם מידע שיעזור לכם לבחור את הגליל המתאים ביותר לצרכים שלם.

יתרונות

גלילי הפילאטיס נוחים לשימוש, קומפקטיים, יעילים במיוחד ויש להם יתרונות רבים:

  • הפעלת שרירי הליבה.
  • חיזוק הגפיים.
  • הקלה בכאבי שרירים לאחר האימון.
  • הגדלת טווח התנועה.
  • הקלה בכאבי גב.
  • צמצום צלוליטיס.
  • שיפור שיווי המשקל.
  • שיפור יציבה נכונה.

בחירה של הגודל הנכון

הקוטר הנפוץ ביותר לגליל הוא 15 ס"מ, קיימים מספר אורכים עיקריים של גלילי פילאטיס:

  • גליל באורך 45/33 ס"מ - הגודל הקומפקטי של הגליל מאפשר להעביר אותו בקלות ממקום למקום, נוח במיוחד אם מתאמנים בשטח קטן, בנוסף לכך הגודל שלו מאפשר להתרכז בצורה טובה יותר באזוריים בעייתיים בגוף.
  • גליל באורך 60 ס"מ - זהו גליל בגודל בינוני, קומפקטי ונוח להעברה, מעולה לעבודה על הזרועות, הרגליים והגב.
  • גליל באורך 90 ס"מ - הגודל הארוך ביותר, מתאים בצורה הטובה ביותר לעבודה על הגב.

החומר שממנו עשוי הגליל

קיימים מספר חומרים שמהם עשויים גלילי פילאטיס כאשר החומרים הנפוצים ביותר הם EPE וEVA.

ההבדל העיקרי בין החומרים הנ"ל, הוא שרוב גלילי הEPE חלקים וקשיחים יותר ואילו בגלילי הEVA יש בליטות קטנות או גדולות בהתאם לסוג של הגליל והם רכים יותר מגלילי EPE, בעזרת הבליטות ניתן לקבל עיסוי עמוק ואפקטיבי יותר.

יש לבחור את החומר שממנו עשוי הגליל בהתאם לתרגילים שאותם נבצע עם הגליל.

שימוש למתחילים

במידה ולא יצא לכם להתאמן עם גלילי עיסוי לפני השימוש הראשוני מומלץ ללמוד את היסודות של האימון, קיימים המון קטעי וידאו של "גלילי עיסוי למתחילים" שבהם ניתן לקבל הסבר כיצד להשתמש בגליל בבטחה על אזורים שונים בגוף.

באופן כללי, ניתן לעקוב אחר הטיפים הבאים כדי להתחיל את השימוש בגליל:

  • יש להתחיל בלחץ קל ומצטבר.
  • יתכן ותרגישו כאבים קלים באזור של שרירים תפוסים, על מנת להתאים את הלחץ, הקטינו את כמות משקל הגוף שאתם מעמיסים על הגליל.
  • גלגלו את הגליל באיטיות ובעדינות על אזורים שונים בגוף תחילה למשך 10 שניות ואז עלו בהדרגה ל30 שניות ובסופו של דבר 60 שניות לכל אזור בגוף אליו תרצו לעבוד עם הגליל.
  • שתו הרבה מים לאחר השימוש בגליל על מנת לעזור להחלמה מהירה של השרירים.

לסיכום

אם אתם מחפשים דרך יעילה להפחתת המתח בשרירים, במיוחד במקרים בהם אתם מרגישים שהשרירים שלכם תפוסים מאימון שעשיתם לפני מספר ימים - גלילי הפילאטיס בהחלט מתאימים לכך.

מומלץ להשתמש בגלילי הפילאטיס לפני ואחרי האימון על מנת להקטין את הסיכויים לכאבי שרירים לאחר האימון, זכרו לשתות הרבה מים על מנת לזרז את תהליך ההחלמה של השרירים.

אם אתם סובלים מכאבים כתוצאה מישיבה או עמידה ממושכת גלילי הפילאטיס יכולים להיות כלי מאוד שימושי על מנת להקטין ולהעלים את הכאבים.