מוט משקולות

מיין עפ"י:
מוט משקולות

מוט משקולות

קיימים סוגים שונים של מוט משקולות, כאשר לכל סוג היתרונות והחסרונות שלו. בעזרת המוטות ניתן לחטב, לעצב ולאמן קבוצות שרירים שונות בגוף עם דגש על הזרועות, הכתפיים והגב. בעזרת המוטות ניתן לבצע מאות תרגילים שונים למסה או לחיטוב בהתאם למשקל אותו אנו מרימים עם המוטות וכמות החזרות אותה נבצע.

סוגים שונים של מוט משקולות

קיימים סוגים שונים של מוטות למשקולות:

מוט משקולות קצר

אלו הם המוטות הנפוצים והזולים ביותר שניתן למצוא בבתים ובחדרי כושר, בעזרתם ניתן להרים משקלים עד כ40 ק"ג (בכל יד - בהתאם לצלחות המשקולות שנשים על המוט), הנעילה מתבצעת באמצעות אומי נעילה מתברגים. המוטות מצופים בציפוי כרום איכותי עם נקודת אחיזה מחוספסת לחיכוך ואחיזה מרבית. ניתן להוסיף משקולות משני צידי המוט - 8 ס"מ מכל צד. משקל המוט הוא 2.5 ק"ג ואורכו 35 ס"מ.

בעזרת מוט המשקולות הקצר ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים ולהתמקד בשרירים שונים: יד קדמית, יד אחורית, חזה, גב וכתפיים.

מוט משקולות קצר


מוט משקולות ישר ארוך

קיימים מספר סוגים של מוטות משקולות ישרים: 120 ס"מ, 150 ס"מ, 180 ס"מ ו220 ס"מ.

הנעילה מתבצעת באמצעות אומי נעילה מתברגים או קפיצים. המוטות מצופים בציפוי כרום איכותי עם נקודות אחיזה מחוספסות לחיכוך ואחיזה מרבית. 

בעזרת מוט המשקולות הישר ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים ולהתמקד בשרירים שונים: יד קדמית, יד אחורית, חזה, גב וכתפיים.

מוט משקולות ישר ארוך


מוט משקולות W

מוט W כשמו כן הוא - מוט בצורה של האות W, בזכות האחיזות השונות של המוט ניתן להתמקד בקבוצות שרירים שונות ממוט משקולות ישר.

הנעילה במוט מתבצעת באמצעות אומי נעילה מתברגים. המוטות מצופים בציפוי כרום איכותי עם נקודות אחיזה מחוספסות לחיכוך ואחיזה מרבית.

קיימים 2 אורכים למוט הW מוט באורך 120 ס"מ ו150 ס"מ.

בעזרת מוט W ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים ולהתמקד בשרירים שונים: יד קדמית, חזה, גב - עם דגש על יד אחורית וכתפיים.

מוט משקולות ארוך W


מוט משקולות אולימפי

אלו הם המוטות העמידים והחזקים ביותר ומיועדים לעמוד בעומסים כבדים במיוחד, בנוסף לכך ניתן להשתמש במוטות אולימפים לתרגילי סקווטים ולדחיקה של משקלים כבדים.

הנעילה מתבצעת באמצעות קפיצי נעילה נלחצים או באמצעות זוג סוגרים מקצועיים. המוטות מצופים בציפוי כרום איכותי עם נקודות אחיזה מחוספסות לחיכוך ואחיזה מרבית עם קוטר הברגה סטנדרטי של 5 ס"מ.

ניתן להוסיף משקולות משני צידי המוט, כאשר ניתן לבחור בין שני אורכים: מוט אולימפי באורך 1.8 מטר או מוט אולימפי באורך 2.2 מטר.

בעזרת מוט המשקולות הקצר ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים ולהתמקד בשרירים שונים: יד קדמית, יד אחורית, חזה, גב, רגליים וכתפיים.

מוט משקולות אולימפי


שאלות ותשובות נפוצות בקשר למוט משקולות

ש. האם מוט משקולות מגיע עם סוגרים?

ת. כל מוט מגיע עם סוגרים, בחלק מהמוטות ניתן לבחור את סוג הסוגרים.


ש. איזה מוט משקולות מומלץ לתרגילי סקווט?

ת. המוט המומלץ לתרגילי סקווט הוא מוט אולימפי של 1.8 מטר.


ש. איזה מוט משקולות מומלץ לדחיקה של משקלים כבדים במיוחד?

ת. המוט המומלץ לדחיקה של משקלים כבדים במיוחד הוא מוט אולימפי באורך 2.2 מטר.


ש. האם מוט משקולות ארוך מתאים להרמה של משקלים כבדים?

ת. העומס המרבי של המוט רשום בעמוד המוצר, כך לדוגמא העומס המרבי של מוט 2.2 מטר רגיל הוא 170 ק"ג.


ש. איזה קוטר מוט משקולות עדיף 27 מ"מ או 30 מ"מ?

ת. במידה ויש ברשותכם צלחות משקולות מומלץ למדוד את צלחות המשקולות ולהתאים את המוטות לצלחות, במידה ואין ברשותכם צלחות משקולות מומלץ לרכוש מוט בקוטר 30 מ"מ מכיוון שבמידה ותרצו להוסיף בעתיד צלחות משקל נוספות יהיה לכם קל יותר למצוא צלחות בקוטר 30 מ"מ.


ש. איזה מוט עדיף לדחיקה מוט רגיל או W?

ת. לדחיקה מומלץ לקחת מוט ישר, מכיוון שנקודות האחיזה נוחות יותר לדחיקה.


ש. איזה מוט עדיף לאימון יד אחורית?

ת. מוט W מתאים במיוחד לאימון יד אחורית בזכות המבנה והאחיזה שהוא מאפשר.


ש. האם ניתן לשים צלחות אולימפיות על מוט רגיל?

ת. אפשר, אבל לא מומלץ, לצלחות אולימפיות קוטר הברגה גדול והן לא יישבו בצורה טובה על מוט המשקולות מה שיגרום לתזוזה בזמן האימון.


ש. האם ניתן לשים צלחות רגילות למוט אולימפי?

ת. לא, מכיוון שקוטר מוט אולימפי הוא 5 ס"מ (גודל סטנדרטי) ואילו קוטר של צלחות משקולות סטנדרטית מקסימלי הוא 3 ס"מ.


ש. איזה מוט משקולות עדיף למתאמנים מתחילים?

ת. מומלץ להתחיל במוט קצר עם משקלים נמוכים יחסית ולאחר מכן להתקדם לעבר מוט ארוך וכמובן לעלות בהדרגה במשקל.


ש. איזה אורך מוט עדיף?

ת. האורך של המוט תלוי בכמה גורמים: לאיזה מוט מתאימה ספת המשקולות (במידה והיא קיימת) ולאיזה מטרה אנחנו לוקחים את המוט: מוט של 120 ס"מ מיועד בעיקר לעבודה עם משקל חופשי עם אחיזה קרובה ואילו מוטות של 150/180/220 ס"מ מיועדים לדחיקה או עבודה עם משקל חופשי באחיזה רחבה יותר (בהתאם לתרגיל ולשריר אותו נרצה לאמן).