מולטי טריינר

מיין עפ"י:
מולטי טריינר

איך לבחור מולטי טריינר

מכשירים מסוג זה מאפשרים לחטב ולעצב את רוב השרירים בגוף בנוחות של הבית שלכם.

בעזרת מכשירים אלו ניתן לעבוד על מספר קבוצות שרירים במכשיר אחד בלבד, היתרון בכך הוא חסכון במקום, בעלויות ובזמן.

קיימים סוגים שונים של מכשירים כאשר לכל מכשיר היתרונות והחסרונות שלו.

מדוע מומלץ להשקיע במכשיר מסוג זה?

למכשירים אלו יש יתרונות רבים:

  • בעזרתם ניתן לבצע את התרגילים בבטחה, מכיוון שהתרגילים מונחים על ידי גלגלות מובנות ומשקולות צלחת שיושבות בבטחה על מוט משקולות.
  • ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים ולהפעיל את רוב שרירי הגוף.
  • מכשירים אלו מתאימים למתאמנים מתחילים ומתקדמים מכיוון שניתן לבחור את המשקל הרצוי לכל מתאמן.
  • קלים לשימוש ולא מצריכים ידע מיוחד בנושאים כגון קבוצות שרירים.
אי הנוחות היחידה במכשירים אלו שהם תופסים בדרך כלל מקום רב (לעיתים אף זקוקים לחדר נפרד) ויש לקחת זאת בחשבון.

סוגים שונים של מתאמנים

סוג המכשיר המתאים לכם תלוי באופן שבו אתם מתכננים להשתמש בו והמטרות שתרצו להשיג באמצעותו, במילים אחרות על המתקן לעמוד ביעדים שתקבעו לו מראש ולכן חשוב מראש להבין כיצד אתם מתכננים להשתמש במכשיר:

שימוש מזדמן - הביצועים אינם בהכרח גורם מכריע עבור מתאמנים אלו, מחפשים מתקן לאימונים לבניית שרירים 1-3 פעמים בשבוע.

שימוש רגיל - מיועד למתאמנים המעוניינים באימונים קבועים, המתכננים לבצע פיתוח גוף בבית על בסיס קבוע, 3 עד 5 אימונים בשבוע.

שימוש אינטנסיבי - מיועד למשתמשים מתקדמים המצריכים מכשירים עם ביצועים גבוהים במיוחד. מתאמנים אלו מחפשים מכשירים שבעזרתם ניתן לבצע אימונים ארוכים ואינטנסיביים, 5 עד 7 אימונים בשבוע, תוך שימוש במשקלים כבדים יותר.

הבנת המפרט הטכני של כל דגם תעזור לכם לבחור את המתקן המתאים ביותר לצרכים שלכם.

סוגים שונים של מכשירים

כפי שציינו מקודם קיימים סוגים שונים של מכשירים כאשר יש מספר הבדלים ביניהם:

  • עיגון/קיבוע של המכשיר - ההבדל המרכזי בין המכשירים השונים הוא הקיבוע שלהם, קיימים 4 סוגים עיקריים: לקיר, לרצפה, לתקרה או מתקנים שאין לקבע והם עומדים בפני עצמם - חשוב מאוד להקפיד על הקיבוע הנכון של המכשיר על מנת להבטיח את בטיחות האימון.
  • מעבר בין משקלים - קיימים 2 סוגים של מתקנים - מתקנים עם משקל קבוע מובנה בתוך המכשיר ומתקנים עם צלחות משקל חופשיות שמרכיבים על המכשיר בהתאם למשקל אותו נרצה להרים - בדרך כלל מתקנים עם משקל קבוע כבדים, יקרים ומוגבלים יותר ממשקלים עם משקל חופשי.
  • תרגילים - מכשירים מסוג זה מאפשרים לבצע מגוון רחב של תרגילים, פרוט של התרגילים ניתן למצוא בכל עמוד מוצר.

טיפים לבחירת המתקן המתאים

כאשר אתם בוחרים את המתקן מומלץ לשים לב לדברים הבאים:

  • עומס מרבי - בדקו את העומס המרבי שהמתקן יכול לתמוך בו, לכל מכונה יש עומס מרבי שניתן להעמיס אליה, לא ניתן לעבור את העומסים הללו.
  • תרגילים - בדקו אילו תרגילים ניתן לבצע במכונה זה ייתן לכם אינדיקציה טובה לכמה תשתמשו בה.
  • כמות מקום נדרשת - לא כל המכשירים יתאימו לכמות המקום הזמינה שיש לכם, וודאו כי יש לכם מספיק מקום הן מבחינת רוחב ואורך והן מבחינת גובה.
  • משקל - מכונות אלה הן לעיתים קרובות מאוד כבדות ולכן קשה לשנע אותן ממקום למקום, קחו זאת בחשבון.
  • התקנה והרכבה - מכשירים אלו מגיעים בהרכבה עצמאית ודאו כי יש לכם את הידע הנדרש על מנת להרכיב אותן.
  • עמידות ויציבות - בחרו מכונה שתתאים למשקל ולגובה שלכם, אל תשכחו שיש לקבע חלק גדול מהמכונות לקיר, לרצפה או לתקרה ולכן וודאו מראש מהן האופציות הזמינות.
  • אחריות - מומלץ לבחור במתקנים עם אחריות ארוכה של שנתיים לפחות.

בכל הנוגע לבטיחות אימונים, חשוב מאוד לא להפריז בחוזק שלכם ולהרים משקלים כבדים מדי מה שעלול להוביל לפציעות. מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה על מנת לוודא שמותר לכם לבצע אימונים מסוג זה.